Тема:
Закріплення вивченого про вимову і правопис слів із дзвінкими та глухими
приголосними звуками. Складання зв’язної
розповіді за малюнком, кінцівкою та опорними словами.
Мета:
вдосконалювати вміння розпізнавати дзвінкі і глухі приголосні звуки, правильно
вимовляти слова з цими звуками;
формувати
вміння добирати вдалі слова для вираження своїх думок, збагачувати словниковий
запас учнів, розвивати зв’язне мовлення , творче мислення, пам'ять, увагу;
виховувати
пізнавальний інтерес, спостережливість, любов до рідної землі, бажання бачити і
берегти красу свого краю.
Матеріал
до уроку: матеріал підручника, малюнок дідуся-лісовичка, роздатковий
матеріал,букви, таблиця дзвінких і глухих приголосних, поштова скринька, фільм
« Мотиви рідного краю. Художник
Богдан Кузів», кліп до пісні «Квітуча
Україна» у виконанні Світлани Весни.
Хід
уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Підготовка до сприйняття матеріалу уроку.
1.
Хвилинка каліграфії.
-Прочитайте букви і буквосполучення.
М м ман
д рі вк а
-
Яке слово можна утворити з цих
буквосполучень?
-
Складіть речення з цим словом. (Ми
вирушаємо у цікаву подорож.)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-
Сьогодні до нас завітав дідусь-лісовичок. Він запрошує нас у чудову мандрівку ,
під час якої ми поглибимо свої знання про дзвінкі та глухі приголосні звуки .
Спробуємо скласти власну розповідь про чарівну природу нашого краю. З гарним
настроєм вирушаємо у подорож.
1.
Гра « Знайди пару» ( Діти
віднаходять в класі букви, що позначають
парні дзвінкі та глухі приголосні і приєднують до них свою, створюючі пару.)
2. Робота
в парах. Вправа 165. (Ір -. слова з
кінцевим дзвінким приголосним, ІІр.-з
глухим парним. Прочитати , підкреслити , назвати. )
3.
Робота в парах. Самостійна робота (Замінити дзвінкий приголосний парним глухим.)
Робота на картках. (Взаємоперевірка,
оцінювання.)
I
в.
|
II
в.
|
Злива - …лива
|
Палка
- …алка
|
жити- …шити
|
соя
– Зоя
|
бити -…ити
|
шапка
- …абка
|
дітки - …ітки
|
кава
-…ава
|
ґуля - …уля
|
тіло
- …іло
|
4. Орфографічна
хвилинка. Вставити пропущені букви в словах. ( Запис на дошці.)
…країна,
з…мля, вул…ця, сте…ка, …батьківщина.
-Наша рідна земля дуже гарна . Оспівана у
піснях, віршах. Послухайте , як по-різному називають у пісні Україну.
5.
Фізкультхвилинка. Пісня « Квітуча Україна» С. Весна.
6.
Перегляд уривку із фільму « Мотиви
рідного краю».
Емоційне
налаштування на роботу.
-З
дерев повільно опадає осіннє листя, наче пофарбоване чарівним пензлем у
жовтогарячий колір.Воно замріяно кружляє у повільному таночку, поки тихо
долетить до землі. Приємно йти доріжкою,
коли під ногами лагідно шарудить
різнобарвний килим осені. А вітерець, пустотливо граючись, розносить по всьому
лісу приємні пахощі опалого листя. Високо в блакитному небі пливуть сині хмаринки, нагадуючи своїми
обрисами казкових персонажів. В Україні осінь.
7.
Розвиток мовлення ( Вправа 164). Складання тексту за малюнком, кінцівкою ,
словами з довідки.
-
Розгляньте малюнок.
-Що
на ньому зображено?
Завдання від лісовичка скласти текст.
– Пригадайте, з яких частин складається текст.
– Прочитайте кінцівку. Про що можна розповісти в
зачині?
Був чудовий осінній
день. Світило сонечко. По небу пливли хмаринки. Ми пішли на прогулянку.
-Який
шлях обрали?(Поволі йшли вузькою стежкою
поміж дерев.)
-Куди
вона нас привела? ( Вийшли на берег
ріки.)
-
Яка берізка ?Що вона робила? ( Молода
берізка опустила свої віти до води. Вітерець ніжно гойдав її віти.)
-
Яку мелодію виводили веселі пташки?(
Веселі пташки виводили осінню мелодію.)
- Куди несла свої води швидка річка? ( Поміж трав несла свої води швидка річка. )
Ми замилувалися її красою. Це була наша
рідна річка, наш рідний берег.
( Діти розповідають текст. Колективно
записують. Читають.)
- Дідусь-лісовичок допоміг нам, ще раз
переконатися , яка чарівна природа нашого краю.
8.
Підібрати спільнокореневі слова, до слів лісова,
рідна. За будовою розібрати.
9.
Гра « Скринька ідей».
Наповнити
скриньку ідеями – поміркувати, за що ми любимо Україну. (Думки записати.)
10.
Гра «Шифрувальник» ( Розшифрувати
ключове слово уроку.)
ЗУКПРАББЇШНА
11.
Скласти сенкан про Україну.
Україна
Яка? (2 прикметники)
Що робить? (3 дієслова)
Своє відношення до країни.
Слово- синонім.
ІV. Підсумок уроку.
-
Яким був для вас урок?
-
Що сподобалося? Що запам’яталось?
V. Домашнє завдання.
С.73, впр.167.
Немає коментарів:
Дописати коментар