Тема: Виготовлення об'ємних фігур із використанням
дроту. Виготовлення квітів маку та волошки з паперу і дроту.
Мета: навчити учнів складати квіти в техніці оригамі, формувати навички роботи з
папером; вчити висловлювати свої думки, читати напам’ять вірші;виховувати
старанність, уважність, почуття смаку,акуратність в роботі, любов до рідного
краю, до його традицій, до української мови,бажання більше знати і вміти.
Матеріал до уроку: відео: пісня М. Кокоєнко «
Волошки», покрокова інструкція
виготовлення квітів ( презентація), зразки готових виробів, папір, дріт,
пофарбована вата або тичинки, лінійки, олівці, ножиці, клей,дитячі проекти,
вірші, загадки, легенди.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
- Хоча за
вікном зима,а в нашому класі затишно і спокійно. На столі з’явився букет квітів.На вашу думку,випадково чи ні?( Відповіді дітей.)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Бесіда.
- Які назви
квітів ви знаєте?
- Чи доводилось
вам самостійно виготовляти квіти?
- Як ви
думаєте, з чого можна виготовити квіти?
- Які
інструменти та матеріали вам потрібні для цього?
2. Перевірка
готовності робочих місць.
III. Оголошення теми і мети уроку.
Робота по темі уроку.
1. Слово
вчителя.
— Сьогодні ми
будемо з вами працювати над виготовленням квітів,вічних супутників людського життя. Вони — на
клумбах, в кімнаті у вазонах, вони — на вишиваних рушниках та серветках, на нашому національному одязі, в українському віночку. Це квіти –символи, обереги українського народу. Як ви думаєте, які це квіти?
2 .Діти слухають пісню М. Кокоєнко
« Волошки»(відео).
3. Представлення
дітьми своїх проектів. (Розповідають вірші про волошку і мак, прислів’я, легенди)
А в стерні —
волошки,
Сині,
синьозорі,
І такі
дрібненькі —
Слізки росяні.
Назривав їх
трошки.
Це волошки? — Зорі!
Ниточки тоненькі —
мрії весняні.
У нашому народі
цінують, поважають і люблять цю дивну і загадкову квітку. Ця квітка відома дуже
давно: насіння маку знаходять ще у залишках жител первісної людини.
Надія Красоткіна
«Мак»
Як червоні маки влітку
Розквітають на полях,
Я милуюсь тим видінням
В зачарованих очах.
Вони ніжні й волохаті,
А листочки — мов голкаті.
Та голки ті не колючки,
То пушиночки — не злючки,
Виглядають гарно так
Й зветься квітка просто — МАК.
Володимир Лучук
На городі —ой, так, так —мама висіяла мак.
У барвистій парасольці зацвітає мак
на сонці.
Анатолій Костецький
Ну й мак же красивий
розцвів серед поля.
Повз нього байдужим
не пройдеш ніколи.
Мурахи спиняли і коники
клякли
од тої краси незвичайного маку.
4. Розповідь
учителя. «Хвилинка-цікавинка».
– Виготовляти квіти ми будемо з
паперу. Паперу понад 2000 років. Винайшли його в Китаї. В наш час папір роблять
спеціальні машини з деревини, макулатури, соломи, ганчір̓я, стебел кукурудзи. Такі
машини виготовляють близько 1км паперу за секунду.
«Гарний папір примушує думати про
гарні речі» – говорять японці.
Мабуть, не даремно саме в Японії
виникло мистецтво складання паперу – оригамі.
Це японське давнє слово
Необхідно знати:
«Орі» – склад в японській мові,
Значить щось складати,
А папір свій називають
Всі японці – «гамі»,
Коли з нього щось складають,
Кажуть «оригамі».
Техніка «оригамі» – техніка
складання паперу. Сьогодні на уроці ми будемо
складати з вами дві квітки-символи українського народу: маки і волошки.
5. Правила
техніки безпеки на уроці.
Нагадаємо основні правила техніки
безпеки на уроці трудового навчання.
·
Не заважати сусіду працювати;
·
обережно працювати з ножицями,
передавати їх один одному тільки кільцями від себе;
·
стежити, щоб не розлити клей;
·
роботу виконувати охайно;
·
не забувати користуватися серветкою
для рук.
6. Фізкультхвилинка
Нумо, славні малюки,
Руки вгору піднімайте,
Ними добре помахайте.
Головою покрутіть,
Ніжками потупотіть.
Навкруг себе повертайтесь,
Не лінуйтеся, старайтесь.
Стало легко й добре враз,
До роботи знову час!
7. Практична робота. Покрокова інструкція ( презентація).
Робота у парах. (Діти роблять по 1-2
квітки у
парі.
Учитель стежить за правильністю
виконання роботи.)
— Для виготовлення
квітки ви принесли кольоровий папір. Кожна пара
робить квітку того кольору, яка лежить на парті. Щоб виготовити квітку, потрібно дотримуватися
певної послідовності:
Ø
Квадрат згинаємо по
діагоналі, розгинаємо.
Ø
До центру загинаємо
протилежні сторони.
Ø
Гострий кутик загинаємо назад- це одна пелюстка.Таких пелюсток потрібно зробити 7 штук.
Ø
Склеюємо пелюстки,
вставляючи їх в карманчики.
Ø
Ті хто робить маки –
ножицями заокруглює кінець кожної пелюстки,хто-волошки,на кожній пелюстці робить виріз у вигляді трикутника.
Візьміть квадрати зеленого кольору, складіть
пополам,обведітьолівцем, виріжте листочки за трафаретом.
Ø Для стебла
узяти обмотаний зеленим гофрованим папером дріт завдовжки 15 см.
Ø
Для серцевини слід узяти трохи
пофарбованої вати і туго закрутити її посередині дротом, кінці якого відігнути
вниз.
Ø Змазати вату
клеєм, приклеїти чорні ниточки.
Ø
До «стебла» приклеїмо квітку та листочки.
8. Учні
закінчують роботу.( Звучить пісня «
Волошки»)
9. Гра « Шифрувальник»(закреслити кожну другу літеру)
Що
ми створимо із квітів ? Відгадайте слово: ВпІиНгОцК( Вінок)
ІV. Підсумок уроку.
1. Презентація
своїх робіт дітьми.
(Діти розповідають про квіти, які вона
виготовила, згадують уривки із легенд,вірші,створюють вінок ставши в коло).
Оцінювання
робіт учнів учителем.
2. Гра
«Мікрофон». Чи сподобався вам урок? Чим саме? (Відповіді учнів.)
Немає коментарів:
Дописати коментар