-->

субота, 23 листопада 2019 р.

Тема:     Як мед, то  ще  й ложкою.  Олександр  Пушкін «Казка про рибака та рибку»
Мета: розширювати знання учнів про творчість російського поета О. С. Пушкіна;
вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; вміння працювати з інформацією, аналізувати  прочитане, оцінювати вчинки дійових  осіб; ставити до тексту творчі,практичні,оцінювальні запитання ; розвивати уяву, образне мислення; збагачувати словниковий запас учнів;
виховувати любов до художнього слова, бажання самостійно продовжувати  знайомство з творами Пушкіна.
Матеріал до уроку: мультимедійна презентація, портрет О. Пушкіна, дитячі проекти, малюнки,зошити для творчих робіт, матеріал підручника.

Хід  уроку

І. Організаційний  момент.
ІІ. Оголошення  теми уроку та очікуваного результату ( очікування учителя, дітей) . Робота по темі уроку.
— Сьогодні на уроці ми ще раз простежимо за сюжетом і поговоримо про головних  героїв «Казки про рибака і рибку» О. С. Пушкіна.
1.Визначення складових казки « Асоціативний кущ»
У заголовку  звучить слово  казка, а чи цей художній твір дійсно є казкою? Давайте спробуємо розібратися. ( Міркування  дітей: повторення  в казці, чарівна, авторська, добро перемагає зло, 3 частини. )

КАЗКА
- Хто переклав цю казку з мови оригіналу на українську? (Н.Забіла)
- Що вам в ній сподобалось, а що не сподобалось? (Метод «Мікрофон»)
2.  Словникова робота. (Пригадати значення слів за малюнками)
Ветха землянка — будинок  виритий у землі, дуже старий.
Невід — сітка рибальська.
Відкуп — плата.
Ночви —посудина для прання білизни.
Баговиння — тонкі густі водорості.
Світлиця — світла кімната.
Стовбова дворянка — дворянка старовинного і знатного роду.
3. Читання казки з використанням стратегії « Метод взаємних запитань»  перший етап читання :
- учні читають самостійно ( пошепки, мовчки) с. 49 казки;
другий етап:
- закривають підручники та по черзі відповідають на запитання одне одного;
третій етап:
-  діти продовжують читати с.50,51  вголос  і створюють запитання до вчителя. (Відповіді учителя)
4. Самостійне  читання  казки  учнями    с.52-55. (3хв)
  5. Робота в парах. Читання казки учнями в парі  один одному  с. 53–54. (2хв)
  6.Хвилинка відпочинку. Створення казки з допомогою міміки та жестів за учнем , що читає текст  с.49.
  7. Характеристика дійових  осіб:
- Сьогодні ми поговоримо про головних героїв казки .
- Давайте ж з’ясуємо, який характер у кожного героя. Свої відповіді доведіть прикладами з тексту. (учні за словами презентації визначають героя твору(рибка),добирають слова, що описують діда , а потім бабу, і записують  їх   на дошці під малюнками головних героїв). Записали,перевірили за презентацією.
ДІД                                                                           БАБА
м’який                                                                    владна
добрий                                                                   зла
терплячий                                                            жадібна
безвольний                                                          груба
смиренний                                                           вимоглива
ввічливий                                                             ненаситна
невдячна
сварлива
Хто з героїв вам більше подобається? Чому?
8.Стратегія «Сенкан» ( Колективна робота  за варіантами)
(1 іменник)                                                    
Рядок – опис ( 2 прикметника)
Рядок - дія (3 дієслова)
Рядок – узагальнення (речення з 4 слів)
           Рибка                                              Дід                                             Баба


                     


                    
9. SMS-порада  літературному  герою. ( Індивідуальна робота).
10.Намалювати предмет,який би символізував цю казку,героя твору.

11. Робота над фразеологізмом:
- До речі, фразеологізм «залишитися біля старого корита» і досі
вживається у мові. Що він означає, ваші припущення?
На дошці словничок :
«Залишитися біля розбитого корита» -
залишитися ні з чим, втратити все, що мав.
12. Визначення  головної  думки твору.

VI. Підсумок  уроку
— Чи підтвердилися ваші очікування від уроку? Що сподобалося? Що дізналися нового?   (Висловлювання  дітей.)

VII. Домашнє завдання
Підготувати розповіді про відомих вам казкових героїв,  зображених  на ілюстрації с.56.

Немає коментарів:

Дописати коментар